środa, 1 grudnia 2010

RÓŻNE SFERY AKTYWNOŚCI

Aktywność emocjonalna wyrażana jest przez emocje, stany i przeżycia psychiczne związane z ustosunkowaniem się do siebie, ludzi, przedmiotów, własnego działania. Czynności emocjonalne tj. czynności służące wyładowywaniu emocji, są u człowieka nabytą formą zachowania, są produktem rozwoju i uczenia się.
Wyrazem aktywności intelektualnej dziecka są czynności myślowe, myślenie twórcze, produktywne i samodzielne możliwe wtedy, gdy jest ono pobudzone do tych czynności, gdy rozwiązuje problemy poznawcze i praktyczne.
Aktywność sensoryczna uwidacznia się w działalności dziecka bardzo wcześnie. Pierwsze kontakty ze światem nawiązywane są wielozmysłowo. Dziecko jest szczęśliwe, gdy przedmiot albo zjawisko może nie tylko zobaczyć i usłyszeć ale dotknąć, polizać...Od postawy dorosłych zależeć będzie, czy potrafią zaspokoić i rozwinąć tę naturalną ciekawość dziecka . 
Aktywność recepcyjna jest zdolnością dziecka do przyswojenia podawanych przez innych ludzi wiadomości. Ten rodzaj aktywności uzależniony jest od sposobu przekazu informacji. Najbardziej aktywizuje recepcję problemowy sposób przekazu wiadomości.
Aktywność werbalna jest ściśle związana z aktywnością intelektualną. Myślenie – analiza i synteza spostrzeganych rzeczy i zjawisk – jest możliwe dzięki słowom, które pomagają wyodrębnić elementy z całości i wykazać zależności między nimi. Aktywność werbalna obejmuje słuchanie, czytanie, pisanie, mówienie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz